Studiecirkeln startade 1994 med stöd av ABF.

Vi träffas i regel varannan tisdagskväll i "Kruses" på Torseredsvägen.

Vårt arbete består bl.a. i att samla, registrera och förvara dokumentationsmaterial över Strömslunds unika historia. Vi skannar bilder och kopierar handlingar etc, från Strömslundsföreningens befintliga arkiv och ur inlånade privata ”gömmor”. Det ska vara lätt att hitta bilder och övrigt material. Därför har vi byggt upp arkivet så att alla fastigheter, där vi har material, har fått sin ”egen” historiska pärm. Förhoppningen är att arkivet ska vara till glädje för många med olika intressen och utgångspunkter. Kanske söker du efter originalutseendet på ditt hus inför en renovering eller kanske hittar släktforskaren ett foto på någon anfader. Vi ställer även vårt material till förfogande om någon vill göra ett kurs- eller examensarbete.

STUDIECIRKELN

“KRUSES MJÖLKAFFÄR”

Besök oss gärna på studiecirkelns tisdagskvällar(1830-2100) då vi arbetar med bilder/dokumentationsmaterial om ”gamla” Strömslund.

Title border artVårens träffar är den 19 feb, 26 feb, 5 mars, 19 mars, 26 mars,

2 april, 16 april och avslut den 23 april.

Höstens träffar är den 17 sep, 24 sep , 1 okt, 15 okt, 22 okt, 29 okt, 5 nov, 19 nov och avslut den 26 november.

Vid Strömslundsdagarna berättar vi vad som finns i vårt arkiv.

Cirkelledare
Kathleen Håkansson 0734-221924 och Daisy Grahn 0733-901477

Se broschyren ”JU MER VI GÖR TILLSAMMANS…”